Det siste året har det vært mye fokus på hvordan Donald Trumps presidentskap og tv-giganten Fox News er uløselig knyttet til hverandre. (I tillegg til å være et viktig talerør for Trump, har det etter hvert blitt godt dokumentert at Trump henter mange av sine daglige prioriteringer og offentlige utfall fra det han har sett på morgensendingen «Fox & Friends»).

For presidentens kritikere har det vært bekymringsverdig nok at sendingene på den største nyhetskanalen på amerikansk kabel-tv – eid av Trumps betrodde samtalepartner Rupert Murdoch – ofte framstår mer som propaganda for Det hvite hus enn som journalistikk.

Men i påsken var det et helt annet og langt mindre kjent medieselskap som fikk oppmerksomhet for hva de bruker makten sin til: Sinclair Broadcast Group.