Vy avklarer: Vil ikke gå etter parodi-konto med rettslige skritt

Det blir sjelden ovasjoner i det norske folk når en tradisjonsrik statlig bedrift eller foretak kaster grus på lange tradisjoner og rebrander seg selv i et forsøk på å framstå som mer moderne. Heller ikke da NSB erklærte at de ikke lenger var NSB, men Vy, og konsernsjefen drømte om at «reisende i framtida ikke kjøper billetter, men vyer». 30-åringen Jonas Ali Ghanizadeh fra Vadsø traff i så måte tidsånden da han lanserte parodikontoen @VyTravel på Twitter, og med et udiskutabelt talent for å etterape konsulentbabbelet som preger såvel private som offentlige virksomheter fikk han snart langt flere følgere enn den offisielle Vy-kontoen. https://twitter.com/VyTravel/status/1121857114287292419 […]

Fortsette å lese (gratis)

Vi vet det er kjedelig å registrere seg, og vi skulle ønske vi slapp å be deg om å logge deg på! Men som en liten avis med kvalitetsjournalistikk er vi helt avhengig av direkte kontakt med lesere. Vit dette: Vi kommer aldri til å selge kontaktinformasjonen din til andre, og vil bare bruke den til å sende deg nyhetsbrev og informasjon om vår journalistikk, og muligens rette en haug med annonser mot deg i sosiale medier. (Les vår personvernerklæring)

Harald S. Klungtveit
Redaktør

Ved å bruke 1-trinns registrering eller at du oppretter en konto ovenfor, samtykker du til Filter Medias personvernerklæring.