Facebook grillet: «Russiske rubler og amerikanske annonser. Hvordan var det mulig?»

Facebook, Google og Twitter ble grillet av politikerne under gårsdagens høring i Kongressen i USA. Den handlet om hva de store sosiale mediene gjør for å stanse såvel radikalisering og terror-rekruttering som fremmede makters politiske påvirkningskampanjer. Alle tre lot seg representere av jurister. «Jeg prøver å ta oss ned fra La-La-Land her. Dere har fem millioner annonsører som skifter hvert år, hver måned, antakelig hvert sekund. Dere har ikke mulighet til å kjenne hver enkelt annonsør, har dere» spurte Louisiana-republikaneren John Kennedy. Dette er et utdrag fra Filter Nyheters daglige nyhetsbrev. Meld deg på her for å få det rett i innboksen. «Amerikanske […]

Fortsette å lese (gratis)

Vi vet det er kjedelig å registrere seg, og vi skulle ønske vi slapp å be deg om å logge deg på! Men som en liten avis med kvalitetsjournalistikk er vi helt avhengig av direkte kontakt med lesere. Vit dette: Vi kommer aldri til å selge kontaktinformasjonen din til andre, og vil bare bruke den til å sende deg nyhetsbrev og informasjon om vår journalistikk, og muligens rette en haug med annonser mot deg i sosiale medier. (Les vår personvernerklæring)

Harald S. Klungtveit
Redaktør

Ved å bruke 1-trinns registrering eller at du oppretter en konto ovenfor, samtykker du til Filter Medias personvernerklæring.