Siden før påske har kritikere av Resett tatt kontakt med annonsører og andre kommersielle aktører i sosiale medier for å be dem om å vurdere sitt samarbeid med det omstridte nettstedet. Flere av selskapene som kjøper nettannonser via Googles verktøy AdSense var ikke klar over at deres reklamer automatisk dukket opp på Resett.no. Etter å ha blitt kontaktet, valgte blant annet Nordic Choice, Sulland Gruppen og Stormberg å reservere seg mot å være synlige på nettstedet. Senere avbrøt Google hele kundeforholdet med Resett, fordi nettstedet brøt brukervilkårene når de aktivt oppfordret lesere til å trykke på annonser. Tirsdag bekreftet betalingstjenesten Vipps overfor Filter Nyheter at de også avsluttet kundeforholdet - men noen timer senere hadde de snudd. Kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes skrev da følgende i en tekstmelding: «Det fremstår som om vi har gitt en uttalelse til Resett om deres virke, det har vi ikke gjort. I Vipps er det rutine å skru av brukersteder når de bryter med våre vilkår, og i dette tilfellet misbruker vår merkevare med villedende informasjon. Vi driver med betalingstjenester og går ikke inn i hva tjenestene brukes til, så lenge de opererer innenfor norsk lov og våre vilkår. Tjenesten er nå skrudd på etter en tilbakemelding om dette til Resett, og vi forutsetter at det ikke gis uttalelser på vegne av vår merkevare i fremtiden».
Dette skjedde da Vipps kastet ut Resett – og tok dem inn i varmen igjen
