Dette skjedde da Vipps kastet ut Resett – og tok dem inn i varmen igjen

Siden før påske har kritikere av Resett tatt kontakt med annonsører og andre kommersielle aktører i sosiale medier for å be dem om å vurdere sitt samarbeid med det omstridte nettstedet. Flere av selskapene som kjøper nettannonser via Googles verktøy AdSense var ikke klar over at deres reklamer automatisk dukket opp på Resett.no. Etter å ha blitt kontaktet, valgte blant annet Nordic Choice, Sulland Gruppen og Stormberg å reservere seg mot å være synlige på nettstedet. Senere avbrøt Google hele kundeforholdet med Resett, fordi nettstedet brøt brukervilkårene når de aktivt oppfordret lesere til å trykke på annonser. Tirsdag bekreftet betalingstjenesten […]

Fortsette å lese (gratis)

Vi vet det er kjedelig å registrere seg, og vi skulle ønske vi slapp å be deg om å logge deg på! Men som en liten avis med kvalitetsjournalistikk er vi helt avhengig av direkte kontakt med lesere. Vit dette: Vi kommer aldri til å selge kontaktinformasjonen din til andre, og vil bare bruke den til å sende deg nyhetsbrev og informasjon om vår journalistikk, og muligens rette en haug med annonser mot deg i sosiale medier. (Les vår personvernerklæring)

Harald S. Klungtveit
Redaktør

Ved å bruke 1-trinns registrering eller at du oppretter en konto ovenfor, samtykker du til Filter Medias personvernerklæring.